Farvel til papirlisterne
Go-Live på Odinsgård, Vojens

Haderslev Kommune har besluttet at implementere Sekoias digitale skærmløsninger på to bosteder. Et af dem var bostedet Odinsgård i Vojens. Vi var med for at følge, hvad der helt konkret foregår, når bostedet skulle sige farvel til mange af deres papirlister og goddag til en mere digital hverdag.

Tirsdag d. 21/3 2017, Odinsvej 186, 6500 Vojens

Det er en kold og skyfri morgen. Udenpå ligner det enhver anden dansk forårsmorgen, men inde på bostedet Odinsgård er det langt fra en almindelig morgen. Her er dagen, hvor de skal begynde at bruge Sekoia kommet.

Forud for denne dag har der været et 8 uger langt implementeringsforløb, hvor der både har været medarbejdertræning og superbrugertræning. Der har været tæt kommunikation mellem ledere, superbrugere og Sekoias implementeringsteam under hele processen, ligesom leverancen af de skærme, som skal køre Sekoia på Odinsgård, er blevet koordineret. Forløbet kulminerer i en ”Go-Live Camp”, hvor Sekoia over to dage sikrer, at teknikken fungerer – og ikke mindst at personalet er fortrolige med at arbejde med Sekoia. Det hele starter dagen før den officielle Go-Live dato:

Tirsdag d. 21/3

Formiddag, 11:00: Ankomst

Sekoia ankommer til Odinsgård, hvor Sekoia-skærmene bliver sat op og testet.

Eftermiddag/Aften, 16:00: Opsætning af skærme

Opsætningen af de 37 skærme er færdiggjort, og personalet kan så småt begynde at tyvstarte med Sekoia før den endelige Go-Live dagen efter. Sekoia er til stede for at sikre, at alle er fortrolige med nyheden, og kan logge ind i systemet.

Nat, 22:15: Møde med nattevagten

Efter Sekoia har sikret, at dagvagten er i stand til at logge ind på systemet og eventuelle spørgsmål er besvaret, møder Sekoia nattevagten. De har heller ikke problemer med at bruge skærmene og lærer hurtigt systemet endnu bedre at kende.

22:50: Godnat

Dagen er ovre for Sekoia, og vi finder vores medbragte folde-ud madrasser frem og sover i bostedets fælleshus.

LÆS OGSÅ: Implementering er ikke et quick fix

Onsdag d. 22/3

Morgen, 06:40 – 08:00: Feedback fra nattevagten

Vi møder nattevagten og hører deres feedback fra brugen af Sekoia i løbet af natten. Efterfølgende møder morgenvagten ind, og der bliver sørget for, at alle er klar til at bruge skærmene.

Personalet begynder deres vagt, og de nye arbejdsgang med Sekoia som en integreret del af deres arbejdsdag. Vi er løbende til stede for at svare på spørgsmål og yde support.

Formiddag, 11:00-13:00: Sekoia sikrer, at alt fungerer optimalt

Vi sikrer, at alt fast personale har en nøglebrik og log-in til Sekoia. Derudover bliver der lavet en vikar nøglebrik, så midlertidigt personale også kan benytte løsningen uden problemer.

Skærmene er afhængige af en stabil internetforbindelse for at fungere optimalt, så vi hjælper også til med, at dette fungerer, som det skal.

Eftermiddag, 14:00: Opsamlingsmøde med lederne

Opsamlingsmøde med lederne. Agendaen for mødet er blandt andet at:

  • Lave en opsamling på forløbet og sikre at alt personale har adgang til Sekoia
  • Support og hvordan processen forløber bedst muligt
  • Vise støttedokumenter såsom en skriftlig vejledning til hvordan man opretter vikarer i Sekoia
  • Aftale tidspunkt for evalueringsmøde, der typisk foregår ca. 1 måned efter Go-Live

Eftermiddag, 15:30: Sidste runde på afdelingerne for at besvare eventuelle spørgsmål

Sekoia tager den sidste tur rundt på afdelingerne for at sikre, at skærmene virker og personalet er trygge ved at bruge systemet.

Eftermiddag, 16:00: Afgang

Afgang fra Odinsgård

Hermed slutter to begivenhedsrige dage for Sekoia og Odinsgård. Det har været lange dage, hvor fokus har været på at klæde personalet på Odingården bedst muligt på, for at de så hurtigt som muligt er i stand til at høste nogle af de gevinster, som Sekoia kan bidrage med. For at det er muligt, er det vigtigt at give personalet tid og plads til selv at øve og prøve sig vej frem, mens vi konstant står til rådighed ved eventuelle spørgsmål.

Implementering for Sekoia handler ikke bare om at installere skærmene og introducere til arbejdet i Sekoia, men om at skabe en ny (og forhåbentligt!) forbedret arbejdsgang på bostedet, så personalet kan få mere tid til at yde pleje. Derfor er vi tilstede under implementeringen så længe, der er tvivl om brugen af skærmene. Først når alle er trygge ved at bruge systemet er implementeringen slut.

3 digitale tips der
opkvalificerer fagligheden

På mange plejecentre og bosteder er hverdagen præget af travlhed, som gør det svært for personalet at prioritere deres opgaver og skabe den ønskede tid til hver enkelt borger. Der stilles samtidig høje krav til kommunerne om at dokumentere indsatsen og sikre serviceniveauet. Det krydspres kræver meget af arbejdspladsen og særligt kommer der tryk på de faglige beslutninger.

19.06.2017   |   LÆS MERE
Microsoft og Sekoia går sammen
om at skabe sikker og bedre pleje

Microsoft og Sekoia er gået sammen om at skabe en platform, som forbedrer kvaliteten og effektiviteten af pleje. Ved at mindske papirarbejde og administrationen på plejehjem, hjælper Sekoia kunderne med at skabe bedre pleje og et attraktivt arbejdsmiljø for plejepersonalet.

17.05.2017   |   LÆS MERE
Sådan for du maksimalt
udbytte af digitale teknologier

Når man har valgt at investere i et digitalt planlægnings- og kommunikationsværktøj, følger der ofte høje forventninger med til en øget effektivitet i hverdagen, og ikke mindst bedre pleje til borgerne. Det er trods alt af den årsag, man har investeret i systemet til at starte med. Disse resultater vil dog ikke opstå på magisk vis, bare fordi man har betalt for systemet.

17.05.2017   |   LÆS MERE
Sekoia   /   Bredskifte Allé 5   /   8210 Aarhus V   /   kontakt@sekoia.dk   /   Tlf. 7229 2911 Sekoia
Bredskifte Allé 5   /   8210 Aarhus V
kontakt@sekoia.dk   /   Tlf. 7229 2911
Sekoia
Bredskifte Allé 5
8210 Aarhus V
kontakt@sekoia.dk
Tlf. 7229 2911