Nyheder fra Sekoia

3 digitale tips der
opkvalificerer fagligheden

På mange plejecentre og bosteder er hverdagen præget af travlhed, som gør det svært for personalet at prioritere deres opgaver og skabe den ønskede tid til hver enkelt borger. Der stilles samtidig høje krav til kommunerne om at dokumentere indsatsen og sikre serviceniveauet. Det krydspres kræver meget af arbejdspladsen og særligt kommer der tryk på de faglige beslutninger.

19.06.2017   |   LÆS MERE
Microsoft og Sekoia går sammen
om at skabe sikker og bedre pleje

Microsoft og Sekoia er gået sammen om at skabe en platform, som forbedrer kvaliteten og effektiviteten af pleje. Ved at mindske papirarbejde og administrationen på plejehjem, hjælper Sekoia kunderne med at skabe bedre pleje og et attraktivt arbejdsmiljø for plejepersonalet.

17.05.2017   |   LÆS MERE
Sådan for du maksimalt
udbytte af digitale teknologier

Når man har valgt at investere i et digitalt planlægnings- og kommunikationsværktøj, følger der ofte høje forventninger med til en øget effektivitet i hverdagen, og ikke mindst bedre pleje til borgerne. Det er trods alt af den årsag, man har investeret i systemet til at starte med. Disse resultater vil dog ikke opstå på magisk vis, bare fordi man har betalt for systemet.

17.05.2017   |   LÆS MERE
Sekoia:
Årsrapport

2016 har været et godt år for Sekoia, hvor vi har opnået nøgleresultater i form af en fordoblet abonnementsbase og et konsolideret proof of business i Danmark, Sverige og England, foruden tilvæksten af et nyt marked i Holland.

04.05.2017   |   LÆS MERE
Dokumentation: Fra sur pligt
til værdifuld kommunikation

Dokumentation og registrering af ydelser optager mange ressourcer på plejehjem og bosteder. I takt med at de lovmæssige krav til dokumentation er steget, er den medfølgende arbejdsbyrde også steget. Realiteten i plejesektoren i dag er, at der bliver brugt 4 gange så meget tid på dokumentation end i 2005. På trods af at intentionen bag de skærpede krav er at sikre bedre pleje til beboerne, så er faktum, at personalet aldrig har haft mindre tid til at yde omsorg.

21.04.2017   |   LÆS MERE
Farvel til papirlisterne
Go-Live på Odinsgård, Vojens

Den endelige overgang fra de gamle arbejdsrutiner med papirbaserede systemer til en ny digital arbejdsgang kan være uoverskuelig ved første øjekast. Vi har fulgt forløbet, hvor personalet, lederne og beboerne på Odinsgård i Haderslev Kommune, da de skulle Go-Live med Sekoia.

05.04.2017   |   LÆS MERE
Data skal understøtte plejen
ikke styre den

I takt med at dokumentationskravene er blevet mere omfattende, er mængden af data, der bliver opfanget på plejecentrene og bostederne, i nogen grad tilsvarende mere omfangsrige. Langt hen af vejen er det positivt, da bevægelsen tillader ledere og medarbejdere at tage beslutninger baseret på fakta snarere end mavefornemmelser.

14.03.2017   |   LÆS MERE
5 tips til at øge
trivslen på arbejdspladsen

Høj trivsel og arbejdsglæde skaber mere værdi i dagligdagen og er altafgørende for indsats og resultater. Men hvad kan vi hver især gøre, hver dag, for at trives? Vi har interviewet foredragsholder, proceskonsulent og stifter af Addfocus Allan René Olesen, for at få hans erfaringer og tips til hvordan man finder vejen til større trivsel og arbejdsglæde.

03.03.2017   |   LÆS MERE
Implementering er ikke
et quick fix

Jeres organisation har taget springet og har besluttet at introducere velfærdsteknologi i driften. Men hvornår og hvordan høster I frugterne af teknologien? Vi har samlet en række råd, der hjælper til at forstå, hvordan gevinstrealisering og implementering hænger sammen.

14.02.2017   |   LÆS MERE
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Sekoia   /   Bredskifte Allé 5   /   8210 Aarhus V   /   kontakt@sekoia.dk   /   Tlf. 7229 2911 Sekoia
Bredskifte Allé 5   /   8210 Aarhus V
kontakt@sekoia.dk   /   Tlf. 7229 2911
Sekoia
Bredskifte Allé 5
8210 Aarhus V
kontakt@sekoia.dk
Tlf. 7229 2911